2025. január 16-tól az online ügyintézés az egyfaktoros Ügyfélkapun keresztül megszűnik, helyette az Ügyfélkapu+ szolgáltatás kerül bevezetésre!
Mi az ügyfélkapu?
Az ügyfélkapu a kormányzat elektronikus azonosító rendszere, mely biztosítja a felhasználók számára, hogy egyszeri belépéssel kapcsolatba léphessenek az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel.
Milyen kérelmet lehet beadni a konzulátuson?
A konzulátuson lehetőség van személyes ügyfélkapu regisztrációra. Magyarország diplomáciai és konzuli képviseletein az alábbi eljárásokra van lehetőség:
- az első ügyfélkapu nyitásának kezdeményezése (amit nem előzött meg online ideiglenes regisztráció);
- korábbi ügyfélkapu törlése;
- ügyfélkapu adatok módosítása.
Amennyiben online ideiglenes ügyfélkaput létesített, két megoldás lehetséges:
- Törölnie/töröltetnie kell az online ideiglenes ügyfélkapu regisztrációját.
- Nem tesz semmit, megvárja a 30 napot, amikor a regisztráció megszűnik, és ez után kérelmezi személyesen a Nagykövetségen a ügyfélkapu regisztrációt.
Ügyfélkapu regisztrációs ügyintézés
Regisztráció ügyfélkapu nyitására - Ügyfélkapu aktiválása - Ügyfélkapu regisztrációs adatainak módosítása - Ügyfélkapu regisztrációs adatainak törlése
A kérelem benyújtásához szükséges dokumentumok:
- Kérelem és nyilatkozat Ügyfélkapu regisztrációs ügyintézéshez c. adatlap, kitöltve és aláírva
- Érvényes magyar okmányok (útlevél vagy személyi azonosító igazolvány)
A regisztrációt követően az ügyfél által megadott e-mail címre érkezett rendszerüzenet tartalmának megfelelően, az Ügyfélkapu aktiválását az ügyfél végzi el.
Az Ügyfélkapu regisztrációs ügyintézésről készült visszaigazoló dokumentumot a Konzuli Hivatal megküldi az ügyfél részére, melyet kérünk aláírva visszaküldeni a Konzuli Hivatal e-mail címére.
Az Ügyfélkapu nyitás ingyenes eljárás.
Ügyfélkapu +
Az Ügyfélkapu+ egy emelt szintű, kétlépcsős azonosítási forma, ami azt jelenti, hogy az ügyfélkapuhoz tartozó felhasználónév és jelszó megadása kiegészül egy a hitelesítő alkalmazás által generált egyszerhasználatos kód megadásával. A második faktort egy, a felhasználó birtokában lévő mobil eszköz (telefon, táblagép) által generált egyszer használatos jelszó biztosítja. Ha a felhasználó nem rendelkezik mobil eszközzel, webes vagy asztali gépre telepíthető hitelesítő alkalmazást is használhat.
Az emelt szintű biztonsági bejelentkezést biztosító Ügyfélkapu+ szolgáltatás igénylését a felhasználónak magának kell kezdeményeznie, a külképviselet nem tud kétfaktoros azonosítást létrehozni a felhasználó részére!
Amennyiben az Ügyfélkapu+ szolgáltatást szeretné használni és nem rendelkezik Ügyfélkapuval, úgy először az Ügyfélkapu regisztrációt kell kérvényeznie!
További információ az Ügyfélkapu+ szolgáltatásról a https://kau.gov.hu/dap/sugo/ugyfelkapu és a https://kau.gov.hu/dap/sugo/ugyfelkapu-plusz oldalakon érhető el.