Mi az ügyfélkapu?
Az ügyfélkapu a kormányzat elektronikus azonosító rendszere, mely biztosítja a felhasználók számára, hogy egyszeri belépéssel kapcsolatba léphessenek az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel. Ügyfélkaput bármely természetes személy létesíthet, állampolgárságtól függetlenül.
Milyen kérelmet lehet beadni a konzulátuson?
A konzulátuson lehetőség van személyes ügyfélkapu regisztrációra. Magyarország diplomáciai és konzuli képviseletein az alábbi eljárásokra van lehetőség:
- az első ügyfélkapu nyitásának kezdeményezése (amit nem előzött meg online ideiglenes regisztráció);
- korábbi ügyfélkapu törlése;
- ügyfélkapu adatok módosítása.
Amennyiben online ideiglenes ügyfélkaput létesített, két megoldás lehetséges:
- Törölnie/töröltetnie kell az online ideiglenes ügyfélkapu regisztrációját.
- Nem tesz semmit, megvárja a 30 napot, amikor a regisztráció megszűnik, és ez után kérelmezi személyesen a Nagykövetségen a ügyfélkapu regisztrációt.
Ügyfélkapu regisztrációs ügyintézés
Regisztráció ügyfélkapu nyitására - Ügyfélkapu aktiválása - Ügyfélkapu regisztrációs adatainak módosítása - Ügyfélkapu regisztrációs adatainak törlése
A kérelem benyújtásához szükséges dokumentumok:
- Kérelem és nyilatkozat Ügyfélkapu regisztrációs ügyintézéshez c. adatlap, kitöltve és aláírva
- Érvényes magyar okmányok (útlevél vagy személyi azonosító igazolvány)
A regisztrációt követően az ügyfél által megadott e-mail címre érkezett rendszerüzenet tartalmának megfelelően, az Ügyfélkapu aktiválását az ügyfél végzi el.
Az Ügyfélkapu regisztrációs ügyintézésről készült visszaigazoló dokumentumot a Konzuli Hivatal megküldi az ügyfél részére, melyet kérünk aláírva visszaküldeni a Konzuli Hivatal e-mail címére.
Az Ügyfélkapu nyitás ingyenes eljárás.