Mi az ügyfélkapu?

Az ügyfélkapu a kormányzat elektronikus azonosító rendszere, mely biztosítja a felhasználók számára, hogy egyszeri belépéssel kapcsolatba léphessenek az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel. Ügyfélkaput bármely természetes személy létesíthet, állampolgárságtól függetlenül.

 

Milyen kérelmet lehet beadni a konzulátuson?

A konzulátuson lehetőség van személyes ügyfélkapu regisztrációra. Magyarország diplomáciai és konzuli képviseletein az alábbi eljárásokra van lehetőség:

  • az első ügyfélkapu nyitásának kezdeményezése (amit nem előzött meg online ideiglenes regisztráció); 
  • korábbi ügyfélkapu törlése;
  • ügyfélkapu adatok módosítása.

Amennyiben online ideiglenes ügyfélkaput létesített, két megoldás lehetséges:

  • Törölnie/töröltetnie kell az online ideiglenes ügyfélkapu regisztrációját.
  • Nem tesz semmit, megvárja a 30 napot, amikor a regisztráció megszűnik, és ez után kérelmezi személyesen a Nagykövetségen a ügyfélkapu regisztrációt.

Ügyfélkapu regisztrációs ügyintézés 

 

Regisztráció ügyfélkapu nyitására - Ügyfélkapu aktiválása - Ügyfélkapu regisztrációs adatainak módosítása - Ügyfélkapu regisztrációs adatainak törlése

 

A kérelem benyújtásához szükséges dokumentumok:

A regisztrációt követően az ügyfél által megadott e-mail címre érkezett rendszerüzenet tartalmának megfelelően, az Ügyfélkapu aktiválását az ügyfél végzi el.  
Az Ügyfélkapu regisztrációs ügyintézésről készült visszaigazoló dokumentumot a Konzuli Hivatal megküldi az ügyfél részére, melyet kérünk aláírva visszaküldeni a Konzuli Hivatal e-mail címére.

Az Ügyfélkapu nyitás ingyenes eljárás.